| 
   Формування ключових
  компетентностей на уроках української мови та літератури  | 
 ||
| 
   Компетентності  | 
  
   Компоненти  | 
 |
| 
   1.  | 
  
   Спілкування державною мовою  | 
  
   Уміння: використовувати
  українську мову як державну для духовного, культурного й національного
  самовияву; володіти всіма видами мовленнєвої діяльності; усно й письмово
  тлумачити поняття, факти; висловлювати думки, почуття, погляди; оцінювати й
  осмислювати ситуацію спілкування; реагувати мовними засобами на повний спектр
  соціальних і культурних явищ (у школі, громадських місцях, удома, на
  дозвіллі); здійснювати добір мовно-виражальних засобів; володіти  засобами української мови. Ставлення:
  поцінування української мови як державної; усвідомлення її як державотворчого
  чинника; захоплення красою, естетичною довершеністю, багатством  виражальних засобів української мови;
  сприйняття спілкування як цінності; усвідомлення значення ефективного
  спілкування;  ціннісне ставлення до
  співрозмовників; у виборі рішень керування системою цінностей, схвалених
  суспільством.  | 
 
| 
   2.  | 
  
   Спілкування іноземними мовами  | 
  
   Уміння: виявляти в
  текстах запозичення з інших мов; пояснювати лексичне значення, правопис та
  особливості вживання слів іншомовного походження; обговорювати прочитані або
  прослухані мовою оригіналу та в перекладі українською фольклорні та
  літературні твори.  Ставлення: розуміння
  ролі іноземної мови як засобу пізнання іншого світу та збагачення власного
  культурного досвіду; розуміння потреби популяризувати Україну у світі
  засобами іноземних мов; готовність до міжкультурного діалогу, відкритість до
  пізнання різних культур.  | 
 
| 
   3.  | 
  
   Математична компетентність  | 
  
   Уміння: оперувати
  абстрактними поняттями; виокремлювати головну й другорядну інформацію;
  установлювати причинно-наслідкові зв’язки; чітко формулювати визначення та
  будувати гіпотези; формулювати тезу й добирати аргументи; перетворювати
  інформацію з однієї форми в іншу (схему, таблицю, діаграму); доцільно й
  правильно використовувати в мовленні числівники. Ставлення: прагнення
  висловлюватися точно, логічно, послідовно; бережливе ставлення до часу.  | 
 
| 
   4.  | 
  
   Компетентності  в природничих науках  і технологіях  | 
  
   Уміння: швидко й
  ефективно шукати інформацію про довкілля, використовувати різні види читання
  для здобуття нових знань; критично оцінювати відображені в наукових, художніх
  і публіцистичних текстах результати людської діяльності в природному
  середовищі; змістовно, логічно, послідовно, точно описувати процес власної
  діяльності; спостерігати, аналізувати, проводити мовні експерименти; словесно
  оформлювати результати досліджень; визначати роль природи в житті людини;
  використовувати сучасні технології. Ставлення: сприйняття
  природи як цінності; готовність захищати довкілля, зберігати природні ресурси
  для сьогодення та майбутніх поколінь; готовність до опанування новітніх
  технологій.  | 
 
| 
   5.  | 
  
   Інформаційно-цифрова компетентність  | 
  
   Уміння: діяти за
  алгоритмом, зокрема здійснювати пошукову діяльність  та аналіз мовних явищ; створювати
  інструкцію та діяти за інструкцією; складати план тексту; впевнено й водночас
  критично застосовувати інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) для
  створення, пошуку, обробки, обміну інформацією з навчальною метою та в
  приватному спілкуванні; грамотно й безпечно комунікувати в інформаційному
  просторі; розпізнавати маніпулятивні технології та протистояти їм; розвивати
  медійну грамотність; переводити навчальну інформацію в інший формат. Ставлення: задоволення
  пізнавального інтересу; прагнення до гармонійного спілкування у віртуальному
  інформаційному просторі, критичне сприйняття інформації, поданої в ЗМІ;
  прагнення додержувати правил роботи з інформацією (дотримання авторського
  права тощо).  | 
 
| 
   6.  | 
  
   Уміння вчитися впродовж життя  | 
  
   Уміння: визначати мету
  навчальної діяльності та способи її досягнення; планувати й організовувати
  власну навчальну діяльність; читати, використовуючи різні види читання
  (ознайомлювальне, вибіркове, вивчальне та ін.); постійно поповнювати власний
  словниковий запас; користуватися різними джерелами довідкової інформації
  (словниками, енциклопедіями, онлайн-ресурсами); здійснювати самооцінювання
  результатів власної діяльності, рефлексію; застосовувати комунікативні
  стратегії відповідно до мети та ситуації спілкування.  Ставлення: сприйняття
  освіти, навчальних досягнень, зокрема у вивченні мови, як цінностей,
  готовність удосконалювати знання мови і власне мовлення впродовж життя,
  розвивати мовне чуття; розуміння ролі читання для власного розвитку;
  усвідомлення потреби вчитися з метою самовдосконалення й самореалізації.  | 
 
| 
   7.  | 
  
   Соціальні та громадянські компетентності  | 
  
   Уміння:  аргументовано і грамотно висловлювати
  власну громадянську позицію в суспільно-політичних питаннях; співпрацювати з
  іншими на результат, запобігати конфліктам і розв’язувати їх, досягати
  розумних компромісів. Ставлення: сприйняття
  людської гідності як найвищої цінності; повага до законів України, зокрема до
  норм українського мовного законодавства; повага до правових норм;
  усвідомлення необхідності конструктивної участі у громадському житті.  | 
 
| 
   8.  | 
  
   Підприємливість  | 
  
   Уміння: презентувати
  власні ідеї та ініціативи зрозуміло, грамотно, використовуючи доцільні
  виражальні мовні засоби; використовувати ефективні комунікативні стратегії
  для формулювання власних пропозицій; самоорганізовуватися; оцінювати
  економічні ініціативи та економічну діяльність. Ставлення: готовність
  брати на себе відповідальність; розуміння ролі комунікативних умінь для
  успішної професійної кар’єри.  | 
 
| 
   9.  | 
  
   Загальнокультурна грамотність  | 
  
   Уміння: використовувати
  українську мову для духовного й культурного самовиявлення; дотримуватися норм
  української літературної мови та мовленнєвого етикету; використовувати досвід
  взаємодії з творами мистецтва в життєвих ситуаціях; створювати тексти,
  виражаючи власні ідеї, досвід і почуття та використовуючи художні засоби;
  добирати літературу для читання з метою одержання насолоди та користі від
  прочитаного.  Ставлення: сприйняття
  літературного твору як засобу збагачення особистого емоційно-чуттєвого
  досвіду, отримання естетичного задоволення від творів мистецтва;
  зацікавленість світовими культурними набутками, повага до розмаїття
  культурного вираження різних народів.  | 
 
| 
   10.  | 
  
   Екологічна грамотність  і здорове життя  | 
  
   Уміння: дотримуватися
  здорового способу життя; враховувати вплив слова на психічне здоров’я людини;
  відповідально використовувати мовні виражальні засоби; застосовувати
  комунікативні стратегії для протистояння деструктивним та маніпулятивним
  впливам, що є загрозою здоровому способу життя; виявляти толерантність до
  різних поглядів, співчувати; конструктивно спілкуватися в різних соціальних
  середовищах, досягнення соціальної захищеності, сімейного щастя тощо;
  бережливо ставитися до природи. Ставлення: сприймання
  здоров’я як загальнолюдської цінності; бажання дотримуватися здорового
  способу життя; усвідомлення значення навколишнього середовища для життя і
  здоров’я людини; готовність зберігати природні ресурси.  | 
 
Комментариев нет:
Отправить комментарий