Українська література 11 клас Академічний рівень І семестр



Календарно-тематичне планування уроків української літератури в 11 класі
Академічний рівень    І семестр
№ з/п
Тема уроку
Дата
Примітки

Тема 1. Українська література 1920-1930 рр.(10 год.)


1
Суспільно-історичні умови розвитку української літератури XX ст., основні стильові напрями.
ТЛ: «Розстріляне відродження».


Поезія
2
Провідна роль поезії у 20-і роки. Павло Тичина – найбільший модерніст 20-х років. Феномен «кларнетизму». «Арфами, арфами…», «О панно Інно…».
ТЛ: Вітаїстичність, експресіонізм, кларнетизм.

Вивчити напам’ять: “Арфами, арфами...”, “О панно Інно...”

3
П. Тичина. «Ви знаєте, як липа шелестить…», «Одчиняйте двері». Уславлення борців за вільну Україну у вірші «Памяті тридцяти».


4
Літературний авангард. Михайль Семенко. «Бажання, «Місто», «Запрошення». Урбаністичні мотиви, деструкція класичної форми.
ТЛ: Авангард, футуризм, деструкція.


5
Київські «неокласики». Різногранний творчий шлях митців.
М. Зеров. «Київ – традиція».
ТЛ: філософічність, сюжет.


6
Максим Рильський. «Молюсь і вірю…», «Солодкий світ!». Мотиви пошуків душевної рівноваги, краси в житті та в душі.

Вивчити напам’ять: одну з поезій (на вибір).

7
Виразне читання поезії Ю. Клена, П. Филиповича, М.Рильського напам’ять.


8
Євген Плужник - один із провідних поетів «розстріляного відродження”. «Для вас, історики майбутні…»

Вивчити напам’ять: одну з поезій (на вибір).

9
Урівноваженість душевного стану ліричного героя, мотив туги за минущістю краси, гармонією світу і людини, мить і вічність у чуттєвому вираженні у віршах Є. Плужника «Вчись у природи творчого спокою...”, “Ніч... а човен – як срібний птах!..”, “Річний пісок...”
 ТЛ: поглиблення поняття про ліричного героя.


Зошит
10
Контрольна робота № 1. Українська література 1920-1930 рр.. Тестування.

КО


Тема 2 . Українська проза 20-30-х років ХХ ст. (12 год.)
11
Жанрово-стильове розмаїття прози. Нові теми, проблеми. 
Микола Хвильовий (М. Фітільов). Життєвий і творчий шлях. .  “Я (Романтика)”—новела про добро і зло в житті та в душі.


12
М. Хвильовий. “Я (Романтика)”. Проблема внутрішнього роздвоєння людини між гуманізмом і обов’язком.









13
Юрій Яновський.Творча біографія митця. Роман «Вершники».
 «Дитинство». Ідея нетлінної вартості національних основ буття, спадковості поколінь, духовної пам’яті.
ТЛ: роман у новелах, художній час і простір, умовність зображення.








14
Розвиток мовлення №1 (п) Висловлювати своє ставлення до проблеми збереження своїх коренів, небезпеки їхньої втрати.

Р.М.
15
Ю. Яновський. Утвердження високих загальнолюдських ідеалів вірності й кохання, відданості громадянському обов’язку (“Шаланда в морі”).


16
Валерян Підмогильний.  Творча біографія митця. Роман «Місто».
ТЛ: екзистенціалізм, маргінальність.

Зошит
17
Валерян Підмогильний.  Роман «Місто». Світовий мотив підкорення людиною міста.
ТЛ: психологізм, іронія.



18
Валерян Підмогильний.  Роман «Місто». Зображення  “цілісної” людини: в єдності біологічного, духовного, соціального.


19
Розвиток мовлення№2 (усно). Дискусія на тему «Степан Радченко – завойовник міста чи його жертва? (за романом В. Підмогильного «Місто».

Р.М.
20
Остап Вишня. Трагічна творча доля українського гумориста, велика популярність і значення його усмішок у 1920-ті роки. «Моя автобіографія» - гумористичний життєпис автора.
ТЛ: усмішка.  


21
Остап Вишня. «Сом», Оптимізм, любов до природи, людини, м’який гумор як риси індивідуального почерку Остапа Вишні.


22
Контрольний робота №2. Твір-роздум за творами Ю.Яновського, В.Підмогильного.

КО

Тема 3. Драматургія 20-30-х років ХХ ст.. Українська література за межами України
(8 год.)
23
М. Куліш. Життєвий і творчий шлях митця. Зв'язок із театром Л.Курбаса. Національний матеріал і вселюдські, «вічні» мотиви та проблеми у п’єсах . Сатирична комедія  «Мина Мазайло».


24
Сатирична комедія  «Мина Мазайло». Особливості сюжету. Розвінчання національного нігілізму, духовної обмеженості на матеріалі українізації (Мина, Мокій, дядько Тарас, тьотя Мотя). Сатиричне викриття бездуховності обивателів, що зрікаються своєї мови, культури, родового коріння.


25
 «Мина Мазайло». Драматургічна майстерність автора  у створенні комічних характерів і ситуацій, у побудові діалогів та ремарок, у мовній характеристиці героїв. Сценічне втілення. Актуальність п’єси у наш час. 
ТЛ: сатирична комедія.


26
Література в Західній Україні (до 1939 р.) (огляд).  Богдан-Ігор Антонич. Життя і творчість . «Автопортрет», «Вишні».
 «Зелена євангелія», «Дороги», «Різдво». Аполітичність, наскрізна життєствердність, метафоричність і міфологізм поезій. Поєднання язичницьких мотивів із християнськими.
ТЛ: міфологізм, асоцітивність.



Вивчити напам’ять 1вірші (на вибір).

27
Осип Турянський. Коротко про письменника. «Поза межами болю». Історичний матеріал Першої світової війни як предмет художнього узагальнення. Загальнолюдські мотиви і гуманістичні цінності.


28
«Поза межами болю». Ідея перемоги духа над матерією. Гуманістичний, життєствердний пафос поеми у прозі, його вселюдська значимість і всеохопність.
ТЛ: поема у прозі.


29
Контрольна робота №3. Українська драматургія 1920-1930 рр.. Українська література за межами України. Тестування.

КО
30

Література рідного краю. Життя і творчість Миколи Руденка  та Івана Світличного.
Позакласне читання. М.Куліш. П’єси на вибір учнів.

Зошит











* Календарно-тематичне планування уроків української літератури в 11 класі складено за програмою «Українська література 10-11 клас» Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Природничо-математичний, технологічний, спортивний, суспільно-гуманітарний, художньо-естетичний напрями; філологічний напрям (профілі – іноземна філологія, історико-філологічний). Академічний рівень / Укладачі:  М.Г. Жулинський, Г.Ф. Семенюк – керівники авторського колективу; Р.В. Мовчан,  Н.В. Левчик, М.П. Бондар, О.А. Камінчук, В.І. Цимбалюк.  За заг. ред. Р.В.Мовчан. – К.: Грамота, 2011.