Календарне
планування
з
української літератури
№
|
Дата
|
Зміст програмового матеріалу
|
Тема 1 . ( 8 год.) Вступ. Українські історичні
пісні. Пісні Марусі Чурай
|
||
1
|
Вступ. Художня
література як одна з форм духовної діяльності людини.
|
|
2
|
Українські
історичні пісні. Пісні про звитяжну боротьбу козаків з турецько-татарськими
нападниками («Зажурилась Україна», «Та, ой, як крикнув же козак Сірко»)
|
|
3
|
Пісні про
боротьбу проти соціального та національного гніту («Ой Морозе, Морозенку»,
«Максим козак Залізняк»).
|
|
4
|
«Чи не той то
хміль?», «За Сибіром сонце сходить». Образи історичних осіб,
лицарів-оборонців рідної землі, створені народною уявою.
|
|
5
|
Пісні Марусі
Чурай. «Засвіт встали козаченьки», «Віють вітри, віють буйні», «Ой не ходи,
Грицю…».
|
|
6
|
Розвиток умінь і навичок виразного
читання і коментування народних пісень
Марусі Чурай.
|
|
7
|
РМ. Письмова
творча робота про українську історичну народну пісню.
|
|
8
|
Тематична
контрольна робота №1. «Вступ. Українські історичні пісні. Пісні Марусі Чурай».
Тестові завдання.
|
|
Тема 2
( 10 год.) Українські народні
думи. «Слово про похід Ігорів»
|
||
9
|
Українські
народні думи, їх різновиди. Жанрова своєрідність, історична основа, героїчний
зміст думи.
|
|
10
|
«Маруся
Богуславка». Проблема вибору героїні.
|
|
11
|
«Маруся
Богуславка». Образ української полонянки Марусі.
|
|
12
|
«Буря на
Чорному морі». Символ гріхопадіння і порятунку через усвідомлення покаяння.
|
|
13
|
Позакласне читання. Українські
історичні пісні та думи.
|
|
14
|
«Слово про
похід Ігорів». Давньоруська перлина українського ліро-епосу. Історична основа
«Слова…»
|
|
15
|
«Слово про
похід Ігорів». Образи руських князів у творі. Наскрізна ідея патріотизму.
РМ. Складання
цитатних характеристик персонажів «Слова…» (усно).
|
|
16
|
«Слово про
похід Ігорів». Символічно-міфологічні мотиви у творі. Мова поеми. Роль
пейзажу в розгортанні сюжету. Поетичність образу Ярославни. Роль
«Слова…» у розгортанні сюжету.
Поетичність образу Ярославни.
|
|
17
|
Позакласне
читання. В. Малик. «Черлені щити»
|
|
18
|
Тематична контрольна робота №2. «Українські
народні думи. «Слово про похід Ігорів». Тестові завдання.
|
|
Тема 3 ( 12
год.) Світ української поезії
(Т. Шевченко, І. Франко, Леся
Українка)
|
||
19
|
Т. Шевченко
«Думи мої, думи мої».
|
|
20
|
Т. Шевченко
«Ой три шляхи широкії»
|
|
21
|
Т. Шевченко «Мені
однаково, чи буду» (з циклу «В казематі»). Поняття про філософську лірику,
віршовий розмір.
|
|
22
|
Т. Шевченко
«Минають дні, минають ночі». Виразне читання віршів напам’ять.
|
|
23
|
І. Франко. Короткі відомості про
письменника. «Іван Вишенський». Історична правда та художній вимисел у творі.
|
|
24
|
І. Франко
«Іван Вишенський». Постать українського мислителя ХVІІ ст. і художній образ у
творі. Проблема морального вибору людини, її втеча від неприйнятого буттєвого
світу.
|
|
25
|
Леся Українка.
Розповідь про життя поетеси, її мужність і силу духу. «Ви щасливі, пречистії
зорі».
|
|
26
|
Леся Українка
«Давня весна». Тема гармонійного єднання людини з природою.
|
|
27
|
Леся Українка
«Хотіла б я піснею стати ».
|
|
28
|
Леся Українка
«Давня казка». Ідея вільної творчості, вільнолюбства людини.
|
|
29
|
Леся Українка
«Давня казка». Проблеми і мотиви твору.
|
|
30
|
Тематична контрольна робота №3. «Світ української
поезії». Тестові завдання.
Література
рідного краю. Любов Пшенична. Літературний портрет.
|