Календарне планування з української       літератури 
                                                        
            9   
КЛАС 
                                                    
            2016-2017 н.р.
№ уроку 
 | 
  
Дата 
 | 
  
                                 Тема уроку 
 | 
  
Примітка 
 | 
 
            Тема 1 Усна народна творчість (
  11 год.) 
 | 
  |||
1 
 | 
  
Роль і місце літератури в житті нації. Розвиток
  літератури. Аналіз твору в історичному та естетичному контекстах. 
 | 
  ||
2 
 | 
  
 Процес
  виникнення фольклору. Родинно-побутові пісні. "Місяць на небі, зіроньки
  сяють", "Цвіте терен, цвіте терен", "Сонце низенько,
  вечір близенько", "В кінці греблі шумлять верби".  
 | 
  ||
3 
 | 
  
Родинно-побутові пісні. "За городом качки
  пливуть", "Світи, світи, місяченьку", "Лугом іду, коня
  веду" (на вибір). Виразне читання родинно-побутових пісень. Види
  родинно-побутових пісень (про кохання, про сімейне життя).  
 | 
  
2 пісні вивчити 
 | 
 |
4 
 | 
  
Українське весілля. Весілля - один із провідних жанрів
  родинно-обрядової творчості. Основні етапи весілля та їхній пісенний
  супровід.  
 | 
  ||
5 
 | 
  
Українські народні балади "Ой летіла стріла",
  "Ой на горі вогонь горить", "Козака несуть".
  Класифікація балад (легендарні, історичні, сімейні, любовні та ін.) 
 | 
  ||
6 
 | 
  
Українська середньовічна література ХІ-ХУ СТ. Розпиток
  писемності після хрещення Руси-України (988р.). Найдавніші рукописні книги
  Київської Русі (Остромирове Євангеліє, Ізборник Святослава). 
 | 
  ||
7 
 | 
  
Перекладна література. Біблія. Легенди та притчі.  
 | 
  ||
8 
 | 
  
Біблія - Святе Письмо (Старий і Новий Заповіти) і
  збірки літературних пам'яток (Книга Буття, Книга Псалмів, Пісня пісень).
  Біблійні легенди. Робота над змістом легенд. 
 | 
  ||
9 
 | 
  
Оригінальна література княжої Руси-України. Літописи як
  історико-художні твори. "Повість минулих літ" - історична книга і
  збірка епічних творів. Виникнення Києво-Печерського монастиря. 
 | 
  
Зошит 
 | 
 
10 
 | 
  
Києво-Печерський
  патерик як пам'ятка житійної літератури, місце його укладання, головні
  герої. Зміст оповідання про Прохора чорноризця. 
 | 
  ||
11 
 | 
  
Контрольна
  робота №1.  УСНА НАРОДНА ТВОРЧІСТЬ. Розгорнуті
  відповіді на запитання або тест. 
 | 
  
КО 
 | 
 |
     ТЕМА 2 
  Давня українська література. Творчість Г.Сковороди (10 год.) 
                                                        
  (10 год.) 
 | 
  |||
12 
 | 
  
Українська література ренесансу і бароко. Роль
  православних братств, Острозької та Києво-Могилянської академії у розвитку
  української культури. Книгодрукування. Перші друковані книга в Україні
  (Буквар - 1574 р., Апостол -1574 р., Біблія - 1581 р.). Іван Вишенський -
  мислитель, богослов, полеміст. 
 | 
  ||
13 
 | 
  
Історично-мемуарна проза. Загальні відомості про
  козацькі літописи (Самовидця, Г.Грабянки, С.Величка). "Історія
  русів" (фрагменти) анонімного автора 
 | 
  ||
14 
 | 
  
Поезія.
  Іван Величковський. Фігурні (курйозні) вірші (з рукописних книг  Семен Климовський. "їхав козак за
  Дунай". ТЛ: фігурні вірші 
 | 
  ||
15 
 | 
  
Драматургія. "Владимир" Ф.Прокоповича - зразок
  шкільної драми. Вертеп як вид лялькового театрального дійства. Автори і
  виконавці вертепу.  
ТЛ: шкільна драма, вертеп. 
 | 
  
Зошит 
 | 
 |
16 
 | 
  
Зв’язне
  мовлення №1. Складання фігурних (курйозних) віршів. 
 | 
  
Р.М. 
 | 
 |
17 
 | 
  
Григорій Сковорода. Життя і творчість філософа,
  просвітителя, поета. "Сад божественних пісень", "Байки
  харківські".  
 | 
  ||
18 
 | 
  
Григорій Сковорода."Бджола і Шершень",
  "Собака і Вовк". Робота над змістом байок-притч.  
ТЛ: афоризми 
 | 
  ||
19 
 | 
  
Григорій Сковорода. "Всякому місту - звичай і
  права", "Dе lіbегtаtе",
  афоризми (наявні в усій творчості). Робота над змістом творів 
 | 
  
Напам. 
 | 
 |
20 
 | 
  
Урок виразного читання № 1. Конкурс
  читання творів Григорія Сковороди напам'ять 
 | 
  
Зошит 
 | 
 |
21 
 | 
  
Тематична
  контрольна робота № 2. Контрольний
  письмовий твір на тему "Положення філософії Григорія Сковороди у
  сьогочасні дні: до питання власної інтерпретації та актуальності в житті
  українського соціуму" (за творчим доробком Григорія Сковороди). 
 | 
  
КО 
 | 
 
                                         ТЕМА 3.
Нова українська література   ( 9год.)    
            
22 
 | 
  
Літературний процес кінця ХVІІІ – перших десятиліть ХІХ
  ст. Життя і творчість І.Котляревського. Історія створення "Енеїди".
  Проблемні мотиви твору. 
 | 
  
Напам. 
 | 
 |
23 
 | 
  
"Енеїда"
  (скорочено). Образи Енея, троянців, чиновників. Утвердження народної моралі
  (картини пекла, раю) в дусі просвітительства. 
 | 
  ||
24 
 | 
  
Зв'язне мовлення № 2. Усний переказ
  епізоду бурлескно-травестійної поеми І.Котляревського "Енеїда". 
 | 
  ||
25 
 | 
  
Урок
  позакласного читання №1. 
  Соціально-побутова драма "Наталка Полтавка" - перший твір
  нової української драматургії, її довготривале сценічне життя.  
 | 
  ||
26 
 | 
  
Григорій Квітка-Основ'яненко. Батько української прози,
  один із перших у Європі "творців людової повісті". 
 | 
  ||
27 
 | 
  
"Маруся" - перша україномовна повість пової
  української літератури, взірець сентименталізму.  
 | 
  ||
28 
 | 
  
Головні персонажі твору "Маруся" - уособлення
  високих морально-етичних якостей простої людини. 
 | 
  ||
29 
 | 
  
Контрольна робота №3.  Літературний
  процес кінця ХVІІІ – перших десятиліть ХІХ ст. Тестування. 
 | 
  
КО 
 | 
 |
30 
 | 
  
Підсумковий урок за І семестр. 
Урок позакласного читання № 2. Г.Квітка-Основ'яненко. "Пархімове
  снідання", "Сватання на Гончарівці", "Салдацький патрет"
  (на вибір  учнів). 
 | 
  
Зошит 
 | 
 
За програмою, затвердженою МОН України (лист №1/11-6611 від 23.12.2004 року): Українська  література. 5-12 класи.  Програма для загальноосвітніх навчальних
закладів /Автори Р.В.Мовчан, Н.В. Лєвчик. Керівник проекту М.Г.Жулинський. За
редакцією Р.В. Мовчан. – К. – Ірпінь: Перун, 2005. (зі змінами,
затвердженими наказом 
Міністерства  від   29.05.2015 № 585).